Hledat

Nový způsob potvrzení
plateb kartou na internetu

Nově u nás můžete platby Debetní kartou na internetu potvrdit v aplikaci PPF banka e-Token nebo s použitím e-PINu v kombinaci s autorizačním kódem z SMS.

Nejenže tím plníme požadavky evropské směrnice PSD2, ale zároveň se jedná o bezpečný a jednoduchý způsob potvrzování plateb.

Potvrdit platbu na internetu můžete dvěma způsoby

Potvrzení platby na internetu přes aplikaci PPF banka e-Token

Bezpečnost na prvním místě

O zabezpečení se starají nejmodernější technologie.

Bez autorizačních kód
z SMS a e-PINů

Jedním klikem v e-Tokenu potvrdíte platbu na internetu a je to. Už žádné přepisování autorizačních kódů z SMS nebo pamatování si e - PINů.

Rychlé a pohodlné

E-Token máte vždy po ruce ve svém telefonu a na každou platbu na internetu vás může upozornit notifikace.

Co všechno potřebujete pro potvrzování plateb přes e-Token

1

Přístup do našeho Internetového bankovnictví

2

Chytrý telefon se systémem Android nebo iOS

3

Povolení internetových plateb na Debetní kartě

4

Nainstalovanou a aktivovanou aplikaci PPF banka e-Token

Jak postupovat, pokud chcete potvrzovat platby kartou na internetu přes e-Token?

1. Stáhněte si e-Token

Pokud máte chytrý telefon se systémem Android/iOS, najdete aplikaci PPF banka e-Token v Google Play/App Store nebo si ji můžete stáhnout přes QR kód.

App Store Google Play
QR Code

2. Aktivujte a registrujte si e-Token

Aktivace a registrace se provádí přes naše nové internetové bankovnictví. Návod, jak si e-Token aktivovat, najdete zde.

Správný stav
Správný stav

Správný stav

Nesprávný stav
Nesprávný stav

Nesprávný stav

3. Zadání údajů o kartě

Na stránkách platební brány zadáváte požadované údaje o kartě: číslo karty, platnost karty a CVC/CVV kód. Následně jste přesměrováni na stránku potvrzení platby.

4. Detaily platby

Pokud máte e-Token aktivovaný, zobrazí se vám stránka s detaily platby a pětiminutovým odpočítáváním.

Jestliže nemáte aplikaci aktivovanou nebo aktuálně není možné pro potvrzení platby aplikaci použít, automaticky se vám zobrazí možnost potvrzení platby zadáním e-PINu a jednorázového autorizačního kódu z SMS.

5. Otevření e-Tokenu

Pokud máte e-Token aktivovaný a je možné ho použít, otevřete ho – a to přes notifikaci ve vašem telefonu (pokud máte notifikace nastavené – doporučujeme je povolit při stahování aplikace) nebo na e-Token přímo klikněte.

6. Potvrďte nebo zamítněte platbu na internetu

V případě potvrzení (podepsání) se platba na internetu odešle a zobrazí se vám obrazovka, že transakce byla úspěšně dokončena. V případě zamítnutí platba na internetu neproběhne a transakce je zrušena.

V průběhu 5 minut od obdržení notifikace v aplikaci lze vybrat jinou metodu pro potvrzení platby.

Potvrzení platby na internetu e-PINem

E-PIN je šestimístný bezpečnostní prvek, který se zadává spolu s autorizačním kódem z SMS.

Pokud jste Držitelem více Debetních karet, máte samostatný e-PIN pro každou z těchto karet.

Je platný bez časového omezení a pro všechny platby na internetu.

Jak e-PIN funguje s vaší kartou?

1

Zadání údajů

Na stránkách platební brány zadáváte požadované údaje o kartě: číslo karty, platnost karty a CVC/CVV kód. Následně jste přesměrováni na stránku Ověření platby.

2

Zadání e-PINu a autorizačního kódu

Zadáte e-PIN a jednorázový autorizační kód, který obdržíte v SMS. Nestačí zadat jen jeden údaj.

3

Potvrzení platby

Zadané a zkontrolované údaje potvrdíte a tím bude platba provedena. V opačném případě bude platba zrušena.

Jak e-PIN funguje s vaší kartou?

Časté dotazy

Aplikace PPF banka e-Token

K čemu slouží e-Token?

Aplikace slouží k jednoduchému potvrzení internetových plateb a je tak alternativou pro druhý způsob, kterým je zadávání autorizačních kódů z SMS a e-PINu.

Kde e-Token najdu?

Aplikace je dostupná v Google Play a App Store.

Jak e-Token aktivuji?

Aktivace a registrace se provádí přes naše Internetové bankovnictví (IB) – pro její využívání je tedy nutné, aby Držitel karty byl zároveň Uživatelem IB. Pokud nemáte do IB přístup, kontaktujte prosím svého bankovního poradce.

Mohu využívat e-Token, i když mám kartu vydanou k účtům jiné osoby?

Ano, pokud má Držitel kartu vydanou k účtům jiné osoby (typicky se jedná o služební kartu vydanou k účtům zaměstnavatele), Banka může Držiteli karty nastavit takový přístup, aby viděl pouze svoje karty a transakce, které s nimi provedl. Majitel účtu se tedy nemusí obávat, že by Držitel získal přístup k jiným datům.

Co dělat, když neobdržím notifikaci do e-Tokenu?

Platbu lze potvrdit také prostřednictvím jiné metody (zadáním autorizačního kódu z SMS a e-PINu), více informací naleznete zde.

Je potvrzení platby v e-Tokenu vyžadováno vždy?

Ne, pokud k autorizaci plateb kartou na internetu použijete e-PIN spolu s jednorázovým autorizačním kódem z SMS, více informací najdete zde.

Potvrzení platby v e-Tokenu také není nutné v případech, kdy je možné uplatnit některou ze zákonných výjimek za silné autorizace (např. platba je v nízké částce, pravidelná platba předplatného apod.).

V jakých případech se platba na internetu nepotvrzuje?

Tzv. silné ověření klienta (SCA) prostřednictvím dvoufaktorové autentizace je povinné pro internetové platby v rámci EU. V případě plateb u obchodníků mimo EU tedy potvrzení platby na internetu prostřednictvím e-Tokenu nemusí být vyžadováno. Zároveň i v EU existují výjimky z SCA, jako např. pravidelná platba předplatného, parkovné, částky do 30 EUR apod.

Co dělat, když ztratím mobilní telefon?

V tomto případě prosím kontaktujte svého obchodního poradce nebo zákaznickou podporu (+420 224 175 902) a dohodněte se na dalším postupu.

Mohu si k různým kartám zaregistrovat více e-Tokenů?

Ne, e-Token je spojený s osobou Držitele. Jakmile si Držitel e-Token aktivuje, bude automaticky využíván pro potvrzování internetových plateb ze všech jeho karet vydaných Bankou.

e-PIN

Co je to e-PIN?

Osobní tajný bezpečnostní kód sloužící k potvrzování internetových plateb prováděných prostřednictvím Debetní karty u obchodníků zejména v rámci EU.

Jak e-PIN získám?

E-PIN obdržíte na váš e-mail následující pracovní den po aktivaci karty/aktivaci internetových plateb. V ten samý okamžik vám e-PIN rovněž zpřístupníme v Internetovém bankovnictví v Detailu Debetní karty. Zde si také můžete e-PIN změnit.

Co dělat, když mi e-PIN nebyl doručen?

Nejprve si prosím zkontrolujte složku spamu své e-mailové schránky. Případně se na nás neváhejte obrátit prostřednictvím svého obchodního poradce, e-mailem na customer.service@ppfbanka.cz nebo telefonicky na (+420) 224 175 902.
Pokud jste uživatelem Internetového bankovnictví (IB), nemusíte nic hledat, svůj e-PIN najdete přímo v IB v Detailu Debetní karty.

Kde e-PIN najdu?

Zobrazení e-PINu je možné prostřednictvím Internetového bankovnictví v Detailu Debetní karty.

Jak e-PIN funguje?

E-PIN je zadáván jako další bezpečnostní prvek (vedle jednorázového autorizačního kódu ze SMS) pro potvrzení plateb Debetní kartou na internetu jako alternativa k potvrzování plateb e-Tokenem.

Je zadání e-PINu vyžadováno vždy?

Ne, pokud k autorizaci plateb kartou na internetu používáte e-Token, více informací najdete zde.

Zadání e-PINu spolu s jednorázovým autorizačním kódem také není nutné v případech, kdy je možné uplatnit některou ze zákonných výjimek za silné autorizace (např. platba je v nízké částce, pravidelná platba předplatného apod.).

Mohu mít více e-PINů?

Ke každé Debetní kartě je vydáván samostatný e-PIN. Pokud jste tedy Držitelem více Debetních karet vydaných PPF bankou (a máte na nich povolené internetové platby), budete mít více e-PINů. E-PIN ke každé kartě si zároveň můžete změnit prostřednictvím IB v detailu každé z Debetních karet.

Co dělat, když neobdržím SMS zprávu s jednorázovým autorizačním kódem?

Pokud neobdržíte SMS zprávu s jednorázovým autorizačním kódem do jedné minuty, stiskněte na potvrzovací obrazovce volbu „znovu poslat SMS“. Pokud ani při opakovaném pokusu neobdržíte SMS, kontaktujte svého obchodního poradce.

V jakých případech se platba na internetu nepotvrzuje?

Tzv. silné ověření klienta (SCA) prostřednictvím dvoufaktorové autentizace je povinné pro internetové platby v rámci EU. V případě plateb u obchodníků tedy potvrzení platby na internetu prostřednictvím e-PINu nemusí být vyžadováno. Zároveň i v EU existují výjimky z SCA, jako např. pravidelná platba předplatného, parkovné, částky do 30 EUR apod.

Jak změním číslo mobilního telefonu pro zasílání jednorázových autorizačních kódů k internetovým platbám?

V tomto případě kontaktujte prosím svého obchodního poradce.

Souhlas se soubory cookies

Soubory cookies využíváme k zajištění nejlepší uživatelské zkušenosti s našimi webovými stránkami. Podrobné informace o cookies naleznete v sekci „Více informací o cookies“. Kliknutím na „Přijmout všechny cookies“ souhlasíte s tím, že můžeme užívat všechny typy cookies (tj. nutné, výkonové a funkční). Chcete-li povolit užívání pouze některých typů cookies, můžete tak učinit v sekci „Nastavení cookies“. Kliknutím na „Nepříjmout cookies“ můžete odmítnout užívání všech cookies s výjimkou těch, které jsou třeba pro fungování našich webových stránek, tzv. nutné (technické) cookies.

Více informací o cookies

Souhlas se soubory cookies

Soubory cookies využíváme k zajištění nejlepší uživatelské zkušenosti s našimi webovými stránkami. Podrobné informace o cookies naleznete v sekci „Více informací o cookies“. Kliknutím na „Přijmout všechny cookies“ souhlasíte s tím, že můžeme užívat všechny typy cookies (tj. nutné, výkonové a funkční). Chcete-li povolit užívání pouze některých typů cookies, můžete tak učinit v sekci „Nastavení cookies“. Kliknutím na „Nepříjmout cookies“ můžete odmítnout užívání všech cookies s výjimkou těch, které jsou třeba pro fungování našich webových stránek, tzv. nutné (technické) cookies.

Více informací o cookies

Vaše soukromí


Na našich webových stránkách využíváme cookies, pomocí kterých Vám chceme zajistit co nejlepší uživatelskou zkušenost na našem webu. Tyto cookies mohou zahrnovat informace přímo o Vás, o Vašich jednotlivých preferencích nebo o Vámi využívaném zařízení. Skrze jednotlivé informace obsažené v cookies Vás však nejsme schopni přímo identifikovat, pouze Vám můžeme zprostředkovat lepší zkušenost s našimi webovými stránkami. Protože respektujeme Vaše právo na soukromí, můžete se rozhodnout některé typy cookies nepovolit. Chcete-li získat další informace a změnit výchozí nastavení cookies, klikněte na záhlaví jednotlivých typů cookies. Blokování některých typů cookies může mít negativní vliv na Vaší uživatelskou zkušenost s webovými stránkami. Další podrobné informace o tom, jak zpracováváme Vaše osobní údaje v podobě souborů cookie, naleznete v sekci "Více informací o cookies."

K uložení voleb, které jste nastavili v menu „Nastavení cookies", bude třeba rovněž vytvořit soubor cookies. Z toho vyplývají dva důsledky:

  1. Pokud odstraníte ve Vašem internetovém prohlížeči všechny soubory cookies, budete muset předvolby pro naše webové stránky nastavit znovu; a
  2. Přejdete-li na jiné zařízení nebo internetový prohlížeč, rovněž nám budete muset své předvolby sdělit znovu.

Řízení předvoleb poskytování souhlasu

Nutné cookies
Vždy aktivní

Nutné (technické) cookies jsou nezbytné pro fungování našich webových stránek a nemohou být vypnuty. Tento typ cookies neukládá žádné Vaše osobní údaje, podle kterých by bylo možné Vás identifikovat. Obvyklou funkčností těchto typů cookies je pouze reakce na akce, které jste provedli na našich webových stránkách, což představuje požadavek na služby, jako je nastavení předvoleb ochrany osobních údajů a přihlášení nebo vyplňování formulářů.

Výkonové cookies

Tyto cookies nám umožňují počítat návštěvy a zdroje návštěvnosti na našich webových stránkách, abychom mohli měřit a zlepšovat jejich výkon. Pomáhají nám zjišťovat, jaká část našich webových stránek je nejvíce, či nejméně oblíbená, a současně nám umožňují sledovat, jak se návštěvníci po stránkách pohybují. Veškeré informace, které tyto cookies shromažďují, jsou souhrnné, a tudíž anonymní. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme disponovat informacemi o využívání našich stránek.

Funkční cookies

Funkční cookies umožňují webové stránce, aby Vám poskytovala rozšířené funkce a individuální personalizaci. Tyto cookies jsou nastaveny externím správcem našich webových stránek, jedná se o bezpečnostní cookies pro ochranu uživatelských údajů před neautorizovaným přístupem. Pokud tyto cookies nepovolíte, některé nebo všechny tyto služby nemusí správně fungovat.